Liksom jag

Först hette bloggen nåt annat, men det var jag inte nöjd med för det var liksom inte jag.

Husmorsidealet

Kategori: Allmänt


Jag trodde jag skulle klara av att sköta om en blogg. Jag menar, jag är ju som klippt och skuren för att TA HAND OM saker.

Har exempelvis ägnat denna helg åt att tvätta (både kläder, sängkläder och själva täckena och kuddarna!), städa (komplett med matt-piskning), diskat, lagat mat samt kollat på både melodifestival och den sedvanliga deckarfilmen på söndagkväll på tv4. Har dessutom haft tanterotiska drömmar/mardrömmar som innehållit hundvalpar att ta hand om och ja, vad ska man säga, mindre lyckligt lottade att stå upp för. Jag är praktiskt taget 53 bast redan.

Om bloggen var mitt barn skulle den ligga i sin egen avföring och svettas. Kanske hade den fått välling idag. Kanske inte.

Nåväl. Det finns ju ingen LVB (lag med särskilda bestämmelser om vård av blogg) så jag går nog skuldfri utan några hemska anklagelser. 

Peace!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: