Liksom jag

Först hette bloggen nåt annat, men det var jag inte nöjd med för det var liksom inte jag.

Nåt jag tänkt på och formulerar nu

Kategori: Uppfostran av allmänheten


Det här med reklamer med påhittiga barn. Typ Oscars bio (Viasat) och den där med ungen i Darth Vader-dräkt som försöker få saker att flytta på sig och till slut får bilen att blinka, men nä det är pappa som står med bilnyckeln i fönstret och blippar.

Jag har nåt att säga om detta.

ÅHHHHHHHHHHH!!!!!!!!

I mig blir det så fel när vuxna skriver manus om vad ett barn skulle hitta på som är sådär supergulligt och så som barn gör. Det är så töntigt, eftersom det för mig är helt uppenbart att det inte är ett barn som har kommit på det där. Det är liksom för uttänkt, för gulligt, för orealistiskt.

Sen varför det stör mig så mycket eftersom all reklam egentligen är sådär konstlad vet jag inte. Nåt med att man försöker kolonalisera barnvärlden för vuxenvärldens vinning? Om jag bara ska kasta ur mig nåt liksom.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: