Liksom jag

Först hette bloggen nåt annat, men det var jag inte nöjd med för det var liksom inte jag.

Lägesuppdatering

Kategori: Allmänt


Just nu skriver jag C-uppsats. Än har jag inte stött på några större problem men brottas ändå med diverse ångest och panik. Möjligtvis har det att göra med att jag snart är "vuxen" (?) och arbetslös om någon månad. Har aldrig varit vuxen (möjligtvis lillgammal, eller tantig) och aldrig varit arbetslös. Det är två nya saker för mig, och det är svårt. 
 
Förutom att ligga i sängen och våndas om kvällarna (och tvinga sambis att prata mig till söms) så tar det sig i uttryck att jag när som helst kan bli extremt pessimistisk och slapp-benägen. Ska exempelvis om en liten stund inta ryggläge i soffan (med det sedvanliga benet i luften och händerna ihopkrånglade som hos en nykläcking) och enbart äta pepparkakor. Det är vad jag gör för att få mindre ångest av att jag inte GÖR någonting. Logiskt. Ja.
 
Vill ju också, mest för mitt eget minnes skull, påpeka att idag var dagen då "jag" hittade Svalkar Vinden. Bästa låten på, jäättejättelänge! 
 
Hej svej, hästpastej.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: