Liksom jag

Först hette bloggen nåt annat, men det var jag inte nöjd med för det var liksom inte jag.

Aha-känsla

Kategori: Allmänt


Nu var jag med om något befriande. Ibland har jag gått och lyssnat på en låt eller text i flera år men aldrig riktigt reflekterat över eller orkat kolla upp vad som egentligen sägs. På ställen där jag inte vet texten nynnar jag bara lite.

Nu hade jag en sån låt igång samtidigt som jag var superkoncentrerad på att rita en fjäril, och då hörde jag texten på ett helt annat sätt än förut. 

"På en strand uti Havanna levde gott och var sanna" (typ)

blev

"På en strand uti Havanna hon blev gatubarnens mamma".


Problemet är nu: har jag gått och nynnat på låten bland folk? Det vore nästan lika skämmigt som att råka göra ett grisljud mitt under en föreläsning. Hehe.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: