Liksom jag

Först hette bloggen nåt annat, men det var jag inte nöjd med för det var liksom inte jag.

En plats i hemmet

Kategori:


Jag upptäckte precis att jag har en bestämd uppfattning om var WC-blocket ska sitta i toaletten. Den som känner mig vet att det inte är det enda som har en bestämd mental plats i (eller enligt?) min hjärna. Nu var det dock WC-block vi pratar om, imorgon kan det vara något annat. Innan jag berättar var det är tänkte jag dock berätta lite om mitt förhållande till WC-block.


I mitt barndomshem hade vi aldrig WC-block. Jag tror det beror på a) vi var vid ett tillfälle sju personer som bodde där och de stackars blocken skulle nog ha spolats bort i fast motion b) mamma är duktig på att städa, jag tror att WC-blocket hade kännt sig överflödig och oönskad i vår familj.


Hur som haver så betyder det att jag mer eller mindre växt upp utan WC-block. Det ledde till en smärre fascination för fenomenet. Jag har alltid tyckt att det var exotiskt, ungefär som jag kände inför att ha apelsinsaft hemma (vi hade alltid hemkokt röd saft). Har väl mer eller mindre tänkt under min uppväxt "När jag blir stor ska jag ha WC-block. Och apelsinsaft".


Och här sitter jag nu, stor som aldrig förr. WC-blocket som har legat på badrumsgolvet i en månad är nu på plats. Det sitter till HÖGER, ungefär klockan 2 (eller klockan 14 om man gillar att sova på natten).




Förresten har vi inte apelsinsaft hemma, men däremot citron!

När jag får barn ska jag ha apelsin, men det skulle inte förvåna mig om de svär för sig själva att när de blir stora ska de minsann ha hemmakokt röd saft! Skitungar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: